Nya grafik inställningar

I förra veckans uppdatering fick vi två nya grafikinställningar i spelet; Anti-aliasing och Anisotropisk filtrering. Det som förr hette posteffekter bytte också namn till Bloom.
 
Enligt nyhetsinlägget på hemsidan stod detta om de två inställningarna:
★ Anti-aliasing är en effekt som mjukar upp hårda, pixliga kanter i spelets grafik.
 Anisotropisk filtrering betyder att texturer som är långt bort från dig kommer få ett lite skarpare utseende.
 
Jag försökte ta bild på hur de skilde sig i spelet när dessa inte är påslagna och när de är det, för att se hur spelet ändrades. Det som var lättast att se var effekterna av Anti-aliasing. Effekten mjukade verkligen upp alla pixliga fula kanter, både på nära och långt håll, och jag tyckte spelet blev hur fin som helst! Alla pixliga kanter är något jag har stört mig på hur långe som helst då jag tycker det syns så tydligt på bilder och de inte blir lika fina som det kan bli nu! På bilden nedan ser man skillnaden jättetydligt!
 
Effekten av anti-aliasing
 
I försök att ta bild på den andra effekten, anisotropisk filtrering, såg jag ärligt talat ingen skillnad... Det finns säkert någon bara det att jag är halvblind. Men dessa två nya inställningarna gav helt klart spelet ett lyft och nu blev det så himlas vackert! Blev så glad när jag såg resultatet!
 
With Love,
EllenYlva