Från tanke till text

Jag sitter just nu med en idé i huvudet om ett gäng korta berättelser, noveller som de kallas, men det känns som det var så otroligt längesedan jag skrev något alls (förutom laborationsrapporter och skolarbeten) så vet inte vart jag ska börja... Jag tycker väldigt mycket om att skriva och har en ganska stor fantasi så brukar ha lätt för att få idéer och tankar om något som hade vart kul att få ner på papper. Mitt problem är bara att börja. Det har det alltid vart.
 
När jag gick i grundskolan hade vi ibland som skoluppgift att skriva en novell, vilket jag älskade, och då brukade det alltid hjälpa att skriva berättelsen i tre meningar först. I formatet 1. Början --> 2. Mitten --> 3. Slutet. Då hade jag koll på en punkt som vart slutet på allt och hur handlingen (vääääldigt kort beskrivet) skulle ta sig dit. Detta har jag inga problem med just nu, jag har en handlig, eller typ flera, i skallen men det jag hakar upp mig på är detaljer. På något vis vill jag ha alla namn, alla platser och saker exakta och korrekt namngivna innan jag fått ner mer än tre meningar på pappret. 
 
Botemedlet är nog bara att skriva och döpa alla karaktärer efter bokstäver i alfabetet (som jag gjort så många gånger förr, Mr X var en karaktär en gång i ett skolarbete och var en mysig liten tant som bodde i skogen). Men jag hoppas att det löser sig snart för historierna jag har är inspirerade av SSO så hade gärna velat få ut dem här! Men nu ska jag sova!
 
Nattii!
Ylva