Hästar och rymden

Vilka intressen har du förutom Star Stable Online?
 
Jag tror jag är en person som har många bollar i luften, och faktiskt trivs med det. Det kan också ibland leda till att jag tar vatten över huvudet, och har då istället problem med att välja bort något då jag tycker allt är roligt! Så vissa intressen jag har kanske jag inte har sysslat med på ett tag (kan i vissa fall vara månader och år) och vissa saker vill jag göra hela tiden, men har inte möjlighet då dygnet endast har 24 timmar och man måste sova ibland. Ändå fast mitt livs motto ibland är "Sleep is for the weak".
 
Hästar. Jag är en hästtjej in till skelettet och har varit en sådan sen första gången jag började i ledningsgruppen på ridskolan när jag var 7 år och gick i första klass. Sen dess känns det ändå som jag hunnit med det mesta; den klassiska ponnyridskolan med dagridläger och travhoppning, shettisridskolan med en galen (men skön och snäll) ridlärare som puttade av oss (kom ihåg; shettisar är små) så vi kunde käka tårta varje gång, sommarridlägrerna med underbara långritter och bad, vägen från ridskoleelev till att faktiskt ha en hyrponny hemma att ta hand om till att tillslut bli hästägare (eller aa, mamma blev ägaren). Jag har också provat det mesta; hoppning, dressyr, körning (i lite långsamma former), horsemenship, islandshästar, och nu tillslut har jag hittat hem i westernridningen. Så hemma i stallet står en amerikansk quarterhäst, kallad Ior, som vi nu ägt i ca 6 år (OMG känns som vi köpte honom igår). Inom westernridningen tycker jag mest om grenen Trail, men hade gärna lärt mig mer Roping (aka lassokastning från hästryggen).
 
Böcker. Ibland hinner jag inte läsa så mycket, men herregud vad jag äskar att läsa. Mest håller jag mig till fantasygenren med favorit böcker som Harry Potter, Lord of the Rings, Narnia och Eragon för att nämna några. Jag har också ett intresse att skriva och gör det lite vid sidan om för mig själv, mest för att bli bättre på det. Jag älskar också att gräva ner mig i fantasyvärldar och lära mig på tok för mycket om dem.
 
Sång. Sedan jag gick i första klass har jag sjungit, mest i kör. Efter 8:an blev det en paus innan jag bodde i USA i ett år för 4 år sen och började sjunga där igen. Jag lärde mig hur mycket som helst och höll det uppe ett tag efter jag kom hem igen, men sedan försvann tiden och jag håller inte på för tillfället. Men jag älskar det fortfarande!
 
Rymden. Eller, ja, typ nått sånt. I'm a nerd, yes. Jag tycker väldigt mycket om naturkunskap och teknik, men kan inte säga att jag är något slags geni. Jag är bara extremt intresserad av hur världen fungerar och de framgångar vi har inom forskning. Mest tycker jag om rymden då den är så gigantisk och kan berätta så mycket om vår historia och framtid. Inte för att jag skulle vilja bli astronaut eller bo på Mars eller så då jag tycker om att bo här på jorden, men allt som har med rymden (och annan natur osv) är riktigt häftigt!
 
Sen håller jag ju på med väldigt mycket runt omkring spelet. Mest med Jorvikipedia såklart, men också med lite skrivande och bilder osv som har med spelet att göra (dock inget som är moget nog att visas för allmänheten).
 
Men nu vet ni en del mer om mig!
Ylva