Hästryck

Nu ikväll fick jag lite ryck. Har varken hunnit eller orkat levla mina hästar det senaste och mina två oklara urhästar har stått i stallet hur länge som helst och bara påminnt mig. Så idag gjorde jag något jag aldrig gjort faktiskt! Jag skickade två olevlade hästar till Hästön på obestämd tid. Nu får vi se om jag överlever. Urhästarna fick åka dit med alla andra hästar i stallet, förutom klubbhästen, min welshponny och min olevlade nya frieser. 
 
Men tomma boxar går ju inte för sig! Så jag har nu också inhandlat 7 (!!!!!!!!) nya pållar, jag tror jag kan ha blivit galen. Dock var alla hästar jag länge suktat efter, plus de tre nya som kom idag för de var några av de finaste jag sett!
 
 Hela sju stycken nya fina pållar att gosa och mysa med i stallet, whiihooo!
 
Längst ut till vänster har vi Shirehästen Bigbrother som varken har eller kommer få ett smeknamn. Jag håller förtillfället på att läsa boken "1984" av George Orwell där frasen "BigBrother is always watching" används flitigt. Bredvid honom står det Engelska Fullblodet Pepperdash, kallas Peppy, som är döpt efter min IRL hästs pappa. Familjen fortsätter med ytterligare ett Fullblod vid namn Onyxprincess, som ska föreställa min hästs syster, hon kallas Sessan eller Princess. Sedan kommer en Islandshäst jag längtat efter sen den kom, men aldrig köpt, den fick namnet Frostwind och kommer att kallas för Sansa från TV-serien Game of Thrones. Ylva sitter på Onyxprince, som (you guessed it) är Sessans bror och föreställer min pålle! Han kallas Otto. De sista två är Quarterhäster, den röda heter Wolfborn och kallas Valkyria och den blå heter Bluewater och kallas Beelo. 
 
Det blev en sjuherrans massa nya hästar, men jag är så galet nöjd! Jag har nu äntligen kompletterat min samling Quarterhästar och äger nu alla som finns i hela spelet, detta hade jag planer på innan den nya kom idag vilket gör Beelo till det mest efterlängtade köpet. Quarterhästarna är faktiskt min favorit hästras i spelet, troligtvis för att jag äger en IRL (eller a min familj gör det) vilket gör dem lite extra speciella!
 
Nu har jag faktiskt två hästar i mina stora familj som är döpta efter min IRL pålle! Min Frisiska sporthäst Obsidianrain, aka Ior, och min nya fina Otto. Det komiska är att ingen av dem är en quarterhäst som han faktikskt är i verkligheten. Dessa köp gör att jag nu äger 44 hästar, snälla ge mig massa boxar eller hagar så jag kan ha dem alla hemma haha...
 
May the horse be with you
Ylva