Moderatorer m.m.

Tjenare peeps!
 
För några veckor sen skrev SSO att de skulle prova att ha chattmoderatorer vars uppgift är att hålla koll på chatterna och se till att alla följer spelets regler och är trevliga mot varandra! Jag blev otroligt glad när detta hände då jag knappt vågar kolla i global förutom ganska sent på kvällarna när det lugnat sig. Under förra veckan kikade jag in i den lite smått galna chatten under tider väldigt många är inne och jag tycker faktiskt den lugnat sig lite! Det är inte alls lika mycket bråk, spam och caps längre utan en hel del helt vanlig konverasation.
 
 
Med tanke på att det finns väldigt många unga spelare så tycker jag att spelet känns otroligt mycket tryggare nu när folk faktiskt kollar vad som skrivs! Tror att många föräldrar håller med mig. Speciellt när de säger ifrån när folk vill "rolla kärlek" som de kallar det, man vet ju faktiskt aldrig vem som sitter bakom skärmen. Som jag förstått det räknar SSO det som "dejtingrelaterat" vilket är emot användaravtalet och bör därför inte vara någon nyhet för alla spelare som tror att det just precis nu blivit förbjudet!
 
Men i alla fall, jag tycker att moderatorerna är kanon! Och jag tycker folk som käftar emot dem bara drar till sig problem, för som jag förstått det kan man bli avstängd och sånt om man bryter mot reglerna för många gånger O.O
 
Kram på er
Ylva