Star Stable och Inferno Online

Hallojsan!
 
I helgen var jag och hälsade på i Stockholm när SSO hade sitt event på Inferno Online. Jag träffade Lys (Lucy Mcwright) och Esme (Esmeralda Silverforce) från Team Jorvikipedia, Sof (Sofia Diamondnight) var mycket saknad, och några trevliga Örnar från Walking Eagles jag precis gått med i. Där fanns också några ur SSO-teamet jag träffat sen innan och en kompis från Shady Pearls. Helt enkelt bara roliga vänner och kul människor att träffa!
 
Min dag började kl 05:30 då jag gick upp för att hinna ta min in till Göteborg Centralstation och mitt tåg till Stockholm. Väl i Stockholm blev jag mött av lilla Lysis och vi tog oss till Odenplan och IO för att prata och träffa Esme som redan var där och hjälpte teamet. Sen gick vi och hämtade Siri Moonbear för att sedan gå tillbaka till IO igen. När vi kom dit igen hade kön växt sig 10 gånger så lång och vi visste inte riktigt vad vi skulle göra! Men tur hade vi när en tjej i teamet som vi pratat med innan och eskorterade oss in.
 
Efter det blev eventet fyllt av att hjälpa SSO-teamet med diverse saker, träffa vänner och hjälpa spelare med uppdrag och krånglande datorer. Om ni var där kanske ni såg mig då jag hade på min Jorvikipediatröja där det fint står "MOONWRIGHT" på ryggen! Vid halv sju kom vi därifrån och var hur trötta och hungriga som helst. Jag skulle spendera natten i Esmes gästrum (sååå snällt då jag inte var taggad på att åka tillbaka till göteborg på kvällen) så vi drog och köpte massa gott! Mat, bullar, kladdkaka och godis helt enklet receptet på en kanonbra myskväll.
 
Väl hemma hos Esme satt vi och pratade, kollade på American Ninja Warrior och käkade så mycket vi bara orkade. Det var jättekul och mysigt! Men när vi väl gick och la oss somnade vi gott för att sedan gå upp och åka in till centralen igen. På tåget hem satt jag och halvsov hela vägen och var ganska död hela kvällen.
 
Hela helgen och eventet var jättekul och jättelyckat! Trots att goodiebagsen och Star Coinsen tog slut allt för tidigt då det kom mycket mer folk än förväntat tror jag alla hade väldigt kul. Jag hann aldrig spela något där men det var tillräckligt att träffa så många söta och trevliga spelare och föräldrar. Men nu vill jag bara att spelet ska öppna igen!
 
Fint urval av bilder på mig och vänner från helgens äventyr!
 
Kram
Ylva
#1 - Lucy Macwright

Lycy Mcwright, fint stavat :')))) Det var jättekul hihihih

Svar: Men du heter väl så? Lycy? Det är så jag alltid kallat dig xD
ellenylva.blogg.se