Hallå! Hemstall!

Tjenare!
 
I uppdateringen förra veckan kom ett Star Stable Show avsnitt där de nämner att vi kommer få större hemstall. Jag menar ÄNTLIGEN! Jag vet inte när hemstallet uppdaterades senast, men inte sen jag började spela i september 2014 (om man bortser från en viss uppdatering av garderob och ryggsäck). Men nu kommer det, eller i alla fall i år, större och bättre hemstall! Så i detta inlägget tänkte jag skriva lite om vad som vi blir lovade och mina tankar om det, samt vad jag skulle vilja ha och hur jag skulle vilja att det ser ut.
 
Det vi lovas:
  • Större stall - Det kommer komma fler platser till stallet så man slipper ha så många hästar på hästön. För mig som har ganska många hästar (över 30) så är detta jättepositivt! Jag skulle gissa på att det blir antingen 5 eller 10 platser fler, men hoppas på 10. Det är så tråkigt att ha hästar på hästön och jag försöker hela tiden byta runt så alla få vara hemma ibland, men hade vart roligare att ha fler hemma.
  • Personlig dekoration - Med målet att man ska kunna göra hemstallet mer personligt kommer man kunna dekorera det till en egen stil. Jag gissar att detta kommer betyda att det kommer finnas en del olika val på färger och vissa dekorationer, och kanske inte själva utformningen av stallet. Jag hade velat kunna bestämma vilka färger golv, väggar och boxväggar har, hur boxväggarna (eller a spiltväggarna) är utformade, hur det ser ut vid ingången (dvs garderoben, sadlarna och tränsen som hängerdär, anslagstavlan med bilder osv), och lite små dekorationer innei själva stallet (typ om det kan ligga höbalar, utrustning osv nånstans). Kanske också hur det ser ut på loftet.
Det jag vill ha (OBS detta är önskemål, och inget som kommer nu):
  • Personliga boxar - Jag tycker det hade vart coolt om varje häst hade haft en egen box (och ja box, inte spilta) med box dörr osv och att du hade kunnat gå runt där inne. Det hade också vart kul om det hade suttit en namnskylt på boxdörren och om man hade kunnat sätta upp rosetter från championat på dem (inte för att jag någonsin vunnit en menmen) lite som det är i verkligheten.
  • Bättre garderob - En garderob som mer liknar provrummen i gallerian. Att man kan servera allt efter färg, sort och gärna också stats hade hjälp så otroligt. Jag hade gärna också haft bättre bilder på plaggen (som i gallerian) så man ser vad det är för plagg/utrustning man har. Det hade också vart hjälpsammt om man hade kunnat byta kameravinkel så man kan kolla på kläderna/utrustningen från olika håll för att se om allt passar och matchar.
  • Förvaring av hästmat - Inte för att jag matar mina hästar så ofta (jag har stallhjälp hela tiden) men det är ofta så att man vinner/får diverse hästmat som apelsiner, morötter och hö som jag numera bara slänger/säljer. Det hade vart kul att ha en kista eller nått (kanske uppe på loftet) där man hade kunnat förvara det. Inte lika mycket plats som det finns i garderoben, men kanske 10 slots eller nått! Jag vet att många andra spela vill ha detta också.
  • Hagar - Istället för att skicka i väg alla sina hästar till hästön hade det vart kul att bara kunna ställa ut dem i hagen. Jag tycker då det skulle vart gratis att flytta hästar mellan hagar och stall. För att alla inte då skulle kunna ha obegränsat med hästplaser hemma med en gång så kanske man hade kunnat köpa hagplatser för starcoins (typ 2 år gången) och att de hade blivit dyrare och dyrare ju mer man köper. Nu när leda funktionen har kommit så hade man kunnat leda in och ut hästar från hagen (det hade då funnit en extra dörr nånstans) när man ville byta plats på dem.
Dessa är mina önske mål och tankar om den kommande uppdateringen av hemstallet. Mina önskemål kanske inte kommer denna uppdateringe och till och med jag förstår att vissa av dem tar tid och kanske är jättejobbiga att fixa rent praktiskt, men de är saker jag gärna hade sett i spelet.
 
Vad är era förhoppningar om hemstallsuppdateringen? Och, om ni får drömma, vad hade vart er önskefunktion till hemstallet?
 
Puss och Kram
Ylva
#1 - Anonym

Håller med om allt det där

#2 - Cecilia Gladefield

En foderlåda hade varit schysst :D Samt att ha hagar i anknytning till stallet hade varit riktigt mysigt :3 Personliga boxar med unika namnskyltar som man kan designa själv önskar jag. Ett separat klädskåp och en mindre sadelkammare hade inte suttit fel heller ;P En liten köks/fikavrå skulle även vara mysigt- man blir ju hungrig av att jobba med hästarna ;D Längtar sjukt mycket till hemstalluppdateringen! Hoppas den kommer snart :D

Svar: Åååh jaa vilka mysiga idéer! :D Ja, hoppas det kommer typ nu haha
ellenylva.blogg.se