Hästens väg (Spoiler varning!)

Hellu!

Seg som jag alltid är gjorde jag inte de nya uppdragen fören i måndags och tänkte nu skriva lite om dem! Först fick vi följa med Ricky Winterwell på hans resa ett steg närmare att vinna championatet i Jor Jitsu. Detta gjorde han genom att jag och min häst Moondust fick visa honom Hästen Väg. Vi visade upp alla gångarter, hoppning och hur man skötte en häst. Sedan fick har följa med på en liten bana från stallet upp till hans hus i Nya Hillcrest. 

WhoopWhoop! Nya uppdrag med Ricky!
 
Ricky står och spanar in mig och Moondust när vi rider runt i paddocken vid stallet.
 
 Wiieehoo! Moondust flyyyger över ett hinder! En jättekul snabb bana som gick precis ovenför stalllet. 
 
Hmmm jag trodde Ricky hade flickvän? Varför har han då handen på min rumpa?
 
Efter detta var vi skickade ner till stallet för att hämta ett par nya gympaskor men fastnade där och hjälpte henne göra i ordning en av hästarna; Lady. Elakingen Ivan Drake dök upp och hotade Nathalie återigen med att stänga ner stallet och hatade lite på Ricky (som han alltid gör). Efter detta stack vi upp till en av paddockarna strax söder om Nya Hillcrest och tränade Hästens Väg med  Ricky.
 
Nathalie, jag och Moondust, hästen Lady och Ivan Drake.
 
 Här tränar både jag och Ricky på lite coola Jor Jitsu moves. I just detta ska man låsats som man kratsar hovar.
 
Efter alla dessa uppvisningar, prat och träning var uppdragsserien slut. Jag tycker den var jättekul med en bra blandning av olika sorters uppdrag. Man fick rida runt i paddocken, tävla lite, sadla en häst och träna med Ricky. OCH man fick redan på mer om Rickys historia! Om hans gamla tränare och klubb samt om hans förflutna med Ivan Drake. Mycket kul och mycket intressant. Jag längtar redan efter mer uppdrag med Ricky och Jor Jitsun!

Puss och Kram
Ylva
#1 - Esmeralda Silverforce

Nice att vänta så länge though, det är nästan lite mys att göra saker så långt i efterskott!

Svar: Haha jag det var mysigt att vara ensam och göra dem hihi
ellenylva.blogg.se