Lund och Plugg osv.

Hallå där!

Som en liten fortsättning på introduktionen jag la upp igår tänkte jag att jag skulle skriva lite om jag faktiskt sysslar med här i Lund. Den korta versionen är att jag studerar vid universitetet and that’s it, men jag tänkte gå in lite mer på vad jag pluggar och vad jag gör på annat håll i studentlivet.

Först och främst; min utbildning. Jag håller på att läsa till att bli gymnasielärare i matematik och fysik. Nu kanske jag låter som en extrem tönt och troligtvis kommer låta mer så när jag säger att jag gör det för att jag tycker att det är jättekul! Jag vet inte riktigt hur jag kom till att bestämma mig att bli lärare, det liksom bara kom. När jag vant mig vid tanken insåg jag att jag tycker att det är kul och hjälpa och lära ut, då jag ofta fick hjälpa mina klasskompisar med matten i gymnasiet. Utbildningen är 5 år lång och jag kommer läsa mycket matte och fysik (så klart) samt hur man lär ut ämnena och gå på en massa praktik!

Som studentstaden Lund faktiskt är så händer det såklart mycket utanför plugget också, ändå fast det är den stora delen i det hela. Jag är aktiv i en av Nationerna som finnas här nere (i stort sett en organisation som anordnar massor med studentaktiviteter). Både mycket aktiviteter för nya studenter som flyttar hit och en del fester. Den delen av mitt liv här nere tar ganska mycket tid vilket gör att jag inte har lika mycket tid som jag skulle vilja ha till att spela och göra allt runt omkring. Men, men, Nationen är superkul och utan den hade jag inte haft en alls lika bra tid som jag har här nu!

Det här inlägget kanske är lite konstigt och skumt men jag kände att inget annat riktigt passade här så här tidigt i åter uppstarten av bloggen. Sen har det inte riktigt hänt nått spännande på sistone heller… Men roligare IRL inlägg kommer nästa vecka! Jag lovar!

Puss och Kram
Ylva Moonwright