Julbyn; why, what, how

Vissa tog det som en besvikelse, andra med ett jubel, men varför fick vi i år inte snö på hela Jorvik och en Julby istället? Let's break it down...
 
De flesta väntade med spänning på onsdagsuppdateringen där i slutet på november men blev lämande i chock över att det blev en grön jul på Jorvik i år. I nyheterna var det precis så det stod, och att vi istället skulle få en "Fantastisk Julby" att åka till och busa runt i. I communityt var det många sura miner, folk som hotade att sluta och besvikna kommentarer om att allt förändras. Min första reaktion; JAAAA!! Ingen snö!! Jag har aldrig vart den som längtat efter ett vitt Jorvik då jag tycker det blir vitt och platt och snön gjort att jag tröttnat på att spela ibland... Däremot så saknar jag de vanliga gamla juluppdragen; hjälpa till i Silverglade byn, tjöta med tomten i Jarlaheim och kuta runt Jorvik och göra julfix.
 
Men det vi fick istället; Julbyn! Och vilken fantastisk Julby! En by som alla, både Star Rider och inte, kan njuta av och som blev ett helt nytt område att upptäcka, ett Winter Wonderland så att säga. Med två tävlingar, en (loppet) jag enligt mig är svinkul och det andra (paketgrejen) som jag mest tycker är irriterande, mössletning och en mysig marknad. Men DET BÄSTA med allt är ju säklart ISEN!! Åh vad jag älskar att glida runt och springa på stället, och ha fett med kul helt enkelt! Jag måste ju bara säga att jag helt totalt älskar julbyn! 
 
 
Jag tror definitivt det finns en bra och vettig förklaring till varför julfirandet ändrades så drastiskt i år jämfört med tidigare. Så nu tänkte jag gå igenom mina teorier. 
 
Först och främst: vad vet vi? Jo, att Jorvik är grönt på grund av klimatförändringar. Detta är helt klart på temat SSO har, dvs att dem förespråkar kunskap om vad vi gör mot miljön (du vet, förstör den). Det både står i nyheterna och sas i det första uppdraget man hade med nissen innan man fick åka till Julbyn. Detta, tycker jag, är en mycket fin förklaring till snöfria Jorvik och kanske hjälper yngre spelare förstå vad för konsekvenser till miljöförstöring. Däremot är det definitivt något som skrev för att täcka över att Teamet inet kunde/ville fixa snön i år.
 
Vad vet vi mer? Jo, Mistfall is coming. Jag gick tillbaka lite i tiden och de senaste åren har alla nya områden kommit innan snön (dock spelade det ju såklart ingen roll för dinodalen), men nu kommer Mistfall komma efter det att snön (borde) kommit. Jag tror, tillsammans med många andra spelare, att Teamet valde att inte låta snön falla över Jorvik så spelarna kan njuta av hela Mistfalls glory när det väl kommer. Plus att de nog inte vill sitta och fixa med snö på ett nytt område (cause that would be a pain in the butts). Ärligt talat tror jag ingen hade velat att undersöka ett nytt område täckt av snö heller... Då hade jag nog väntat till Januari.
 
Det som står ovanför tror jag faktiskt är den riktiga anledningen. MEN det finns något mer jag vill tillägga!
 
Spelet MÅSTE förändras för ändras för att kunna förbättras!
 
För ett tag sen fick vi nya versioner av våra karaktärer och ny fick vi en ny typ av julfirande. Förändringar kommer ske och det är faktiskt bara att acceptera. Vi kan som spelarcommunity hjälpa Teamet i dessa förändringar genom att ge konstruktiv kritik och hjälpa dem förstå vad vi vill ha och se. Däremot betyder konstruktiv kritik inte följande; gnäll, tjat, hat, gnabb, buande m.m. det betyder att man föreslår förändring och ger förbättrings idéer. Tänk på det alla!
 
 
With love, 
EllenYlva