Mistfall is coming...

Snart är det här! Ytterligare ett nytt vackers område att utforska; Mistfall is coming...
 
Under slutet av sommaren och hösten har man sett förberedelser när man kikat in över Mistfall. Man kan se det som tydligast från Sydhoven; området har fått mer grön färg (en mörkare grön än Firgrove), mer texturer och jag såg till och mer en brygga som stack ut där när jag undersökte allt. 
 
Ylva och hennes gulliga Connemara blickar ut över Mistfall från Sydhoven.
 
Jag är extremt taggad på onsdagsuppdatering och Mistfall! Men, vad vet vi egentligen om området? 
  1. Mistfall kommer (troligtvis) erbjuda fler nya frisyrer till karaktären! Detta fick vi veta när en frisör från området kom med den nya salongen i Gallerian. 
  2. Mistfall kommer öppnas i tre etapper; den som kommer nu är ett stort parti i områdets södra spets. Min gissning är att det området som kommer öpnnas redan finns på kartan, dvs att vi inte kommer få se en uppdaterad karta än!
Vad väntar på andra sidan måntro?
 
På vakterna som står utanför ingången till Mistfall står de att de är "Karantärnvakter" vilket leder mig att tro att någon typ av olycka har hänt eller en sjukdom har spridit sig på andra sidan. Så något säger mig att vi inte kommer kunna rida rakt in i området på onsdag utan att det kommer vara några spännande uppdrag innan så vi kan låsa upp området... Gör också att det känns som något stort och hemskt kan ha hänt, något med GED eller DC kanske?
 
Vår trogna gamla karta!
 
Så som jag skrev tidigare tror jag den del av Mistfall som kommer öppnas nu redan finns med på kartan, dvs att vi inte kommer se en ny och störra karta på onsdag. Dock tror jag att hela Mistfall egentligen sträcker sig från vattnet hela vägen upp till Dinodalen, men det får vi nog vänta lite med att se... Jag hoppas att resten av Mistfall kommer undre nästa år!
 
With love,
EllenYlva