Önskningar och julklappar

Ny Julby, ingen snö och ett nytt sätt att få julklappar på? Hur ska detta gå!
 
Med den nya tjusiga Julbyn kom också isgrottan och det nya sättet att byta sina insamlade önskningar mot julklappar. Förr om åren har vi spelare alltid ridit runt omkring på Jorvik och hjälpt invånarna med diverse juliga småsaker och samlat på oss julönskningar som vi kunde byta in mot en slumpmässig julklapp från tomtens säck. Då kunde man få samma julklapp flera gånger om och, enligt mig, var det mesta inte jätteanvändbart. 
 
I år däremot fick vi julbyn, och med julbyn lite färre dagliga uppdrag och ett nytt sätt att få tag på julklappar. Nämligen den urgulliga isgrottan fylld med söta små miniatyr grejer, komplett med ett flygande ren-ekipage! Med detta nya uppdaterade sätt att byta till sig julklappar slipper man alla dubbletter och kan helt enkelt byta till sig det man vill ha! Där finns bland annat en hel juloutfit, tre nya coola huvuddekorationer och ett renpulver (förvandlar pålle till rudolf). Eftersom jag är jag började jag byta till mig huvuddekorationerna (har nu samlat alla) och ska nu ge mig in på outfitten i ordningen; det jag mest vill ha --> det jag minst vill ha.

 
 
Summan av kardemumman är; det här sättet är så mycket bättre! Man får välja vad man vill ha och byta till sig det när man samlat tillräckligt med önskningar. Mycket bättre än säcken i Jarlaheim, GOOD JOB TEAMET! Jag gillar att ha kontroll, och nu får jag äntligen välja vad jag vill ha!
 
With love, 
EllenYlva